לעשות קניות בלי לעמוד בתור? הסטארטאפ גייס מיליונים

נתי קאליש 1 Comment on לעשות קניות בלי לעמוד בתור? הסטארטאפ גייס מיליונים

לא רק רכבים אוטנומיים: חברת Trigo גייסה 100 מיליון דולר כדי לבנות את מערכת ההפעלה לסופרמרקטים אוטונומיים, מבוססת בינה מלאכותית וללא תורים | טריגו עובדת עם רשתות הסופרמקטים הגדולות בעולם, ואם שאלתם, אז זה קיים גם בישראל | כך זה עובד

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברת הסטארטאפ Trigo, המפתחת טכנולוגיה לניהול סופרמרקטים אוטונומיים, השלימה סבב גיוס של 100 מיליון דולר, בהובלת חברת ההשקעות של סינגפור Temasek Holdings וקרן 83North. בסבב הגיוס השתתפו SAP העולמית ומשקיעים קיימים, ביניהם:Hetz Ventures, Red Dot Capital Partners, Vertex Ventures, Viola, וענקית הסופרמרקטים REWE Group, מקבוצות הקמעונאות הגדולות בעולם שהטמיעה את הפתרון של טריגו בחנויות בברלין ובקלן.

בחברה אומרים, כי כספי הגיוס ישמשו להרחבת הפריסה של סופרמרקטים אוטונומיים ברחבי אירופה וארה"ב, התרחבות לאזורים חדשים והמשך פיתוח מערכת ההפעלה של טריגו StoreOS לניהול החנות. סבב הגיוס מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-204 מיליון דולר.

 ?אז איך זה עובד הטכנולוגיה של Trigo מאפשרת להסב סופרמרקטים קיימים לדיגיטליים ואוטונומיים. הקונים אוספים את המוצרים שהם מעוניינים בהם, בעגלת הסופר או בנשיאה בידיים ויכולים לצאת מהחנות מבלי לעבור בקופה. המערכת של טריגו מזהה את המוצרים שכל אחד מהלקוחות אוסף, כולל פירות וירקות, אוכל מוכן או קפוא ומוצרים בתפזורת, וזאת על ידי שילוב של מצלמות, מערכת ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית שמנתחת את התמונות, בדומה לטכנולוגיה של רכבים אוטונומיים.

בסיום הקניה הלקוח מקבל את החשבונית למכשיר הנייד דרך האפליקציה של הקמעונאי. המערכת של טריגו תוכננה בהתאם לתקני הפרטיות המחמירים של האיחוד האירופי. היא אינה אוספת או מנתחת מידע ביומטרי ולא מפעילה שיטות של זיהוי פנים ומרכזת באופן אנונימי מידע על העדפות הקונים המשמש את הרשת כדי לייעל את עבודתה והשירות לצרכנים.

 טריגו הוקמה בשנת 2018 על ידי האחים מיכאל גבאי, מנכ״ל החברה, ודניאל גבאי, סמנכ״ל הטכנולוגיה ומעסיקה כיום כ-200 עובדים, מרביתם במרכז הפיתוח בתל אביב וכן במשרדי החברה בבריטניה, גרמניה, הולנד וארה"ב. טריגו עובדת עם רשתות הסופרמקטים הגדולות בעולם, ביניהן רשת Wakefern האמריקאית, רשת Tesco הבריטית, רשת ALDI הגרמנית, רשת החנויות הגרמנית REWE ורשת הדיסקאונט הגרמנית Netto לאחרונה נחנכה חנות שופרסל בתל אביב, הפועלת בטכנולוגיה של טריגו ומציעה לקונים אפשרות קניה היברידית, באמצעות המערכת הממוחשבת או קניה רגילה בקופה. על פי הערכה יש כיום 500 אלף סופרמרקטים ברחבי העולם שמתאימים להסבה לניהול אוטונומי.

מיכאל ודניאל גבאי

תום ברטוב

 על בסיס מערכת ההפעלה StoreOS, טריגו מציעה בין היתר גם אפליקציות לניהול חכם של החנות, כגון EasyStock, מערכת לניהול מלאי בזמן אמת על המדפים בחנות, איתה הקמעונאים יוכלו לחדש במהירות פריטים שאזלו מהמדפים ולהחליף מוצרים שתוקפם פג. תהליכים אלו מבוצעים במקרים רבים באופן ידני או במערכות מדור קודם. העלות העולמית של התיישנות מוצרים בסופרמרקטים עד לצורך בהחזרתם והשלכתם לאשפה נאמדת ב-100 מיליארד דולר בשנה, וזאת בנוסף למחיר סביבתי כבד.

הפתרון של טריגו מאפשר לצמצם משמעותית את הנזק הכלכלי האדיר, גורם בעל חשיבות רבה בעיקר בתקופה של משבר כלכלי ואינפלציה גואה. שילוב הפתרון יכול להגדיל את הרווח הנקי של הקמעונאי ב-18%. בנוסף, באמצעות StoreOS קמעונאים יוכלו לצמצם סיכון להונאות וגניבות, להוביל מהלכי שיווק על בסיס מקום וכן להינות מאופטימזיציה של תהליכים בשרשת האספקה. 

 לדברי מיכאל גבאי, מייסד שותף ומנכ"ל טריגו: "אנחנו גאים לרתום את הכלים הטכנולוגיים המתקדמים של ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית כדי לענות על הצרכים הגדולים ביותר של עולם הקמעונאות. הן של הרשתות שמתמודדות עם ניהול מערכות ענק בתנאי אי ודאות והן של הצרכנים שעמידה בתור מעיבה על חווית הקניה שלהם. הכלים הטכנולוגיים שלנו מאפשרים לרשתות ליהנות מהיכולות והתובנות שיש במסחר האלקטרוני גם בעולם הפיזי. ההשקעה החדשה תאפשר לנו ליישם את תוכנית ההתרחבות, פיתוח המוצרים והרחבת הפתרונות גם לחנויות גדולות כדי לתמוך בצרכים המתפתחים של לקוחותינו." 



1 תגובות

מיין תגובות